Is het jouw droom om online te groeien, zodat je jouw bedrijf naar het volgende level tilt? Maar, weet je niet goed waar te beginnen en wat de juiste strategie is? NRcommerce helpt jou daarbij. Maar, voordat jij besluit om samen aan de slag te gaan, is het fijn om te weten wie je voor je hebt.
Het gezicht achter NRcommerce is Nick Rossou. De creatieve, sociale, out of the box denkende Tilburger heeft sinds de eerste kennismaking een grote liefde voor e-commerce. Hij ziet zichzelf als e-commerce idolaat die er energie van krijgt om bedrijven te helpen bij het verwezenlijken van hun droom. Samen successen behalen? Het is volgens hem het ultieme doel: ‘Laten we gezamenlijk een stip aan de horizon plaatsen en daar naartoe werken. Waar die stip staat? Dat is voor ieder bedrijf anders. Een kant en klaar e-commerce plan heb ik dan ook niet op de plank liggen. Ik leer jouw bedrijf graag beter kennen om zo te zien waar de kansen liggen en waar deze gecreëerd kunnen worden.
Na zijn master Marketing & Management begon Nick zijn carrière bij Tristar Europe. Destijds leverde het bedrijf voornamelijk aan retailklanten en winkels. Online verkoop stond op dat moment nog in de kinderschoenen en er waren vanuit het bedrijf zelfs gedachtes dat het concept online shoppen wel zou overwaaien. Nick kreeg de opdracht om het online kanaal in te richten: ‘Een fantastische kans. Er was nog niets, dus ik kon volledig blanco beginnen. Zonder beschikbaar stappenplan kon ik mijn creatieve brein op volle toeren, zonder afgebakende kaders, laten draaien. Het vereiste snelheid, lef en flexibiliteit om telkens in te spelen op de snelle veranderingen. Het resultaat mocht er zijn. Samen met mijn team heb ik in een korte tijd een ongekende prestatie geleverd.’
Na zijn studie bleef hij voor Tristar werken, welke onderdeel werd van een grotere groep (Smartwares Group). Voor een merkenhuis met een negental merken – waaronder Princess, Smartwares en Topcom – zette hij als e-commerce manager samen met zijn team de online verkoopkanalen op: ‘Ieder merk vereist een andere marktbenadering en dat vergt een creatieve aanpak. Het laatste grote project dat ik onder de vleugels van dit snelgroeiende bedrijf heb aangepakt, was het opzetten van Alibaba. Hiervoor ben ik zelfs naar China gereisd. Een fantastische kans waardoor ik niet alleen veel heb geleerd, maar ook een enorme persoonlijke groei heb doorgemaakt.’
Zijn volgende uitdaging werd het bedrijf ELHO. Het merk was totaal niet ingericht op online verkoop waardoor de gehele organisatie van A tot Z moest worden omgegooid. Een groot project waardoor er ruimte was voor een enorme groei en zo geschiedde. Hoewel hij bij ELHO nog vele mooie kansen zag, borrelde in hem een groot verlangen. Hij wilde in de e-commerce markt zelf iets neerzetten. Het was tijd voor een sprong in het diepe.
Een eigen bedrijf opzetten en inrichten, zoals hij het voor ogen had. Een platte organisatie waar mensen met trots voor je werken en de kans krijgen om hun talent te ontwikkelen. Dat was zijn visie. Daarbij wilde hij graag een gamechanger creëren; iets dat op het gebied van e-commerce een verandering teweeg zou brengen. Inmiddels was hij bekend met alle facetten op het gebied van marketing. Het enige dat nog ontbrak was het ontwikkelen van een eigen marktplaats en daar ontstond het idee voor Findyourbike.
Nick: ‘Findyourbike is één van de meest leerzame avonturen die ik tot op heden heb beleefd.
Ik heb alles zelf opgezet, investeerders benaderd en met aandeelhouders gewerkt. Het was een leerzaam proces, maar na een tijd realiseerde ik me een stukje uitdaging te missen. Tegelijkertijd was ik op dat moment als consultant voor Findyour Group actief. Als eindverantwoordelijke voor de e-commerce kanalen – van merken als Bentley, Ergo2Go en Backshop – stuurde ik het e-commerce team aan. Nieuwe dingen leren, een strategie uitdenken en zowel het ontwikkelen als neerzetten van concepten vind ik echt het tofste om te doen. Het aan de slag zijn als consultant gaf me dan ook veel energie. Het idee om NRcommerce te starten, voelde voor mij hierom als een logische stap. Ik heb zoveel kanten van het e-commerce spel gezien en weet nu waar mijn bloed sneller van gaat stromen: ik wil mijn creativiteit kwijt kunnen en andere bedrijven helpen om digitale successen te behalen
Wil jij hulp bij de transitie naar online?
Wil jij jouw e-commerce omzet verhogen?
Of jouw online marketplaces efficiënt inrichten?